آموزشگاه غیر دولتی اندیشه اردل

آموزشگاه غیر دولتی اندیشه اردل
آموزشگاه غیر دولتی اندیشه اردل سال 1401

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان گفت: اولویت برنامه های راهبردی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی نیروی انسانی است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، احمد محمودزاده با بیان اینکه نیروی انسانی، بزرگترین و مهمترین سرمایه کشور است، اظهار کرد: تربیت این نیرو طبق اسناد بالادستی، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بیانیه گام دوم انقلاب، بر عهده آموزش و پرورش است.

محمودزاده تصریح کرد: نیازمند استفاده از ظرفیت شورای آموزش و پرورش در راستای تربیت نیروی انسانی هستیم، نیروی که تداوم و استمرار انقلاب اسلامی و هم حفظ و گسترش دستاوردهای آن در آینده برعهده ی اوست . لذا مأموریت خطیر تربیت این نیرو برعهده ی مجموعه ی دستگاه تعلیم و تربیت رسمی کشور می باشد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: در راستای اجرایی سازی و عملیاتی نمودن سند تحول بنیادین عناصر کلیدی علم و پژوهش، تربیت نیروی انسانی و کادر سازی، و جوان سازی مدیریت نظام سیاسی اجتماعی کشور و موضوع تربیت نیازمند تلاش همه ذی نفعان، اولیا، رسانه‌ها و دستگاه‌های انقلابی و مذهبی جهت پیشبرد اهداف در نظام تعلیم و تربیت و عملیاتی شدن آن هستیم که خوشبختانه بستر قانونی این فضا در شورای آموزش و پرورش مهیا شده است.

وی افزود: هرچند تغییرات اساسی باید در قانون شوراهای آموزش و پرورش ایجاد شود ولی در حال حاضر این شورا، یک شورای سیاست گذاری محلی برای مدیریت آموزش و پرورش استانها و کشور است که با بهره گیری از خرد جمعی و با ریاست بالاترین شخص دولت در استانها و شهرستانها، یعنی استانداران و فرمانداران، فکرها و اندیشهها را برای آموزش و پرورش مترقی و متجلی فراهم میسازد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: دشمن امروز با استفاده از ابزار رسانهها با ورود به مراکز آموزشی و دانشگاهی و استفاده از بستر مسائل فرهنگی و تربیتی در جنگ شناختی و با ترویج بی‌حیایی و دین‌زدایی در نسل نوجوان و جوان، احتمال حضورش در کشور برای سال‌های آتی را تدارک و برنامه‌ریزی می‌کند که در این عرصه نیز شکست خورده و ناکام خواهد بود.

محمودزاده با بیان اینکه اصلی‌ترین برنامه کنونی دشمن، تصویرسازی غلط از اوضاع ایران است، تصریح کرد: به استناد بیانات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در جمع نخبگان که فرمودند؛ بهترین و اصلیترین برنامه کنونی دشمن تصویرسازی غلط از وضعیت ایران در افکار عمومی برای داخل و خارج کشور است. لذا دشمن قصد دارد با تصویر سیاه و ناامیدکننده از وضعیت جمهوری اسلامی و ساختن تصویری آرمانی از وضعیت کشورهای توسعه‌یافته، مردم را به این سمت سوق دهد که به دلیل نبود ثروت و تکنولوژی لازم، مجبور به وابستگی شوند. تمام مسئولان در این جنگ باید به کمک آموزش و پرورش بیایند.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین در این وزارتخانه گفت: انتظار بر این است که چنین قرارگاهی در استان‌ها نیز با همکاری و کمک سایر ارگانها و نهادهای دولتی و غیردولتی شکل بگیرد و شورای آموزش و پرورش استان و شهرستان‌ها به عنوان قرارگاه رسمی اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین، نقش ایفا کنند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی خاطر نشان کرد: بدون شک باید به آموزش و پرورش و گستردگی وظایف آن به صورت یک وزارتخانه مانند دیگر وزارتخانهها نگاه نکرد بلکه به دلیل اثرگذاری و کثرت مخاطبان و تنوع و وظایف و نقش نهاد تعلیم و تربیت در تربیت نیروی انسانی ماهر، خلاق، متعهد باهویت و بصیر این نهاد را باید به صورت یک فرا وزارتخانه دید و همه بخشهای دولتی و غیردولتی و مردمی باید برای تحقق مطلوب اهداف به آن کمک نمایند.

وی با اشاره به حاکمیتی بودن آموزش و پرورش اظهارکرد: باز طراحی شوراهای استانی و منطقه ای آموزش و پرورش و استفاده از ظرفیتهای قانونی موجود، تقویت قاعدهگذاری، حمایت و نظارت محلی، نقش آفرینی فعال خانوادهها و فرهنگیان و خیرین را به دنبال خواهد داشت. ما نیز در راستای سیاستهای وزارت آموزش و پرورش کشور به دنبال اعمال حاکمیت در مدارس غیردولتی هستیم. و به عنوان اولین اولویت نیروی انسانی را که عامل خود سازی، جامعه سازی و تمدن سازی است و در اسناد بالادستی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تأکید زیادی به توانمندسازی آن شده است را در اولویت برنامه ریزی عملیاتی گذاشتهایم.

محمودزاده با بیان اینکه اولین اولویت برنامه راهبردی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی، نیروی انسانی است، گفت: امسال از گزینش نیروی انسانی تا استاندارد سازی و توانمندسازی و همچنین صلاحیتهای حرفهای آنها، که منجر به نظام نامه نیروی انسانی در مدارس غیردولتی میشود را با همکاری مؤسسان و دانشگاه فرهنگیان، دست اقدام داریم که برنامه ریزی عملیاتی آن در حال انجام است.

وی در ادامه با توجه به قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی اظهار داشت: با همکاری آموزش و پرورش و طرح موضوع در شورای آموزش و پرورش استانها، باید نسبت به ساماندهی فعالیتهای مدارس و مراکز غیردولتی اقدام اساسی انجام پذیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: مراکز غیردولتی غیرمجاز، در اسرع وقت و هرچه سریع تر جلوی فعالیتهایشان گرفته میشود و مراکز غیردولتی زیر۲۰ سال وابسته به سایر دستگاهها و ارگانها، میبایست مجوزهای لازم برای ادامه فعالیت را از آموزش و پرورش دریافت کنند و شرایط خود را با قوانین و شرایط حاکم بر آموزش و پرورش رسمی کشور هماهنگ و همسان نمایند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی